Σελίδα Εκπαιδευτικού

Ιστοεξερεύνηση για «Τα Δικαιώματα του Παιδιού στη Ευρωπαϊκή Ένωση»

Τίτλος

«Μαθαίνω τα δικαιώματά μου στην Ε.Ε.»

Γνωστικές περιοχές

Γεωγραφία (τοποθέτηση στο χώρο της Ε.Ε.), Γλώσσα (κατανόηση κειμένου, παραγωγή γραπτού λόγου), Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (συμβάσεις, όργανα και νομοθεσία της Ε.Ε.) και Πληροφορική (Χρήση Διαδικτύου, Λογισμικού Παρουσιάσεων και Λογισμικού Επεξεργασίας Κειμένου)

Τάξη υλοποίησης

Η διδακτική πρακτική υλοποιήθηκε από μαθητές της ΣΤ’ τάξης

Διδακτικές ώρες

Η δράση υλοποιήθηκε σε 4 διδακτικές ώρες

Βασικός σκοπός/Διδακτικοί στόχοι

Βασικός σκοπός της εκπαιδευτικής πρακτικής είναι η ενημέρωση των μαθητών για τα δικαιώματα που τα αφορούν και είναι υποχρεωμένα να εφαρμόζουν όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. μέσα από την αξιοποίηση των επίσημων ιστότοπων της Ε.Ε.

Διδακτικοί Στόχοι:

  • Προώθηση της ευρωπαϊκής ιδέας
  • Ενθάρρυνση των παιδιών και τους γονιών τους στην πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικές με τις πρωτοβουλίες της και τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης γενικότερα.
  • Εξάσκηση των μαθητών στην αναζήτηση πληροφοριών μέσα από τους επίσημους δικτυακούς τόπους της Ε.Ε.
  • Ενημέρωση για φορείς που παρέχουν βοήθεια σε περιπτώσεις παραβίασης των δικαιωμάτων των παιδιών
  • Συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας για κοινή νομοθεσία στις χώρες – μέλη της Ε.Ε.
  • Ανάδειξη της ένταξης των ευρωπαϊκών αρχών στο πλαίσιο των διεθνών κανόνων
  • Κατάκτηση δεξιοτήτων αναζήτησης πληροφοριών
  • Ανάπτυξη κριτηρίων αξιολόγησης πληροφοριών
  • Ανάλυση και η σύνθεση δεδομένων
  • Παρουσίαση της γλωσσικής πληροφορίας

Παιδαγωγική Προσέγγιση

Η παιδαγωγική προσέγγιση που προτείνεται είναι ο εποικοδομητισμός. Το εποικοδομητικό εργαλείο πάνω στο οποίο χτίστηκε το σενάριο είναι μια ιστοεξερεύνηση (webquest). Πρόκειται για κατευθυνόμενη διερεύνηση όπου οι μαθητές αναλαμβάνουν να απαντήσουν στα ερωτήματα για τα δικαιώματα των παιδιών. Η δραστηριότητα λοιπόν σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ακολουθώντας τις βασικές αρχές της Ιστοεξερεύνησης ή Web Quest. Η ιστοεξερεύνηση αποτελεί μια διδακτική πρακτική που αφορά την αναζήτηση πληροφοριών μπέσα από συγκεκριμένες πηγές (ιστότοπους) οι οποίοι προτείνονται από τον εκπαιδευτικό που εφαρμόζει τη δραστηριότητα.

Περιγραφή διαδικασίας

Αρχικά δημιουργήθηκε από τον εκπαιδευτικό το εκπαιδευτικό περιβάλλον μέσα από την κατασκευή ενός ιστολογίου που παρέχεται δωρεάν από το Word Press και βρίσκεται στη διεύθυνση https://childrenright.wordpress.com/. Στην φάση αυτή γίνεται και η κατάλληλη μορφοποίηση στο ιστολόγιο (προσθήκη εικόνων, λογότυπων κ.ά.) για να είναι έτοιμο ώστε να αναρτηθούν οι σελίδες του Web Quest.
Ακολούθησε ο εμπλουτισμός του Web Quest με το υλικό που θα βοηθήσει τους μαθητές στην ιστοεξερεύνησή τους. Το υλικό περιλαμβάνει τις οδηγίες για την αναζήτηση, καταγραφή και παρουσίαση των πληροφοριών από τους μαθητές καθώς και την ανάρτηση των Φύλλων Εργασίας με τις προτεινόμενες επιμέρους δραστηριότητες των ομάδων και τους ιστότοπους στους οποίους θα ανατρέξουν. Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται με την υλοποίηση των 4 δραστηριοτήτων που περιέχονται στο ομαδικό Φύλλο Εργασίας που διαμοιράζεται στους μαθητές μέσα από τη σελίδα «Διαδικασία-Πηγές», συμπληρώνουν τον Πίνακα αξιολόγησης στη σελίδα «Αξιολόγηση» και στη σελίδα «Συμπεράσματα» ακολουθεί αναστοχασμός.

Αξιολόγηση

Συμπλήρωση από τους μαθητές ατομικού Πίνακα Αξιολόγησης στον οποίο περιέχονται τα παρακάτω πεδία:

  • Συλλογή πληροφοριών απο το διαδίκτυο
  • Οργάνωση εργασίας
  • Δομή εργασίας
  • Παρουσίαση εργασίας
  • Συνεργασία μελών της ομάδας
  • Επίτευξη στόχων

Χρησιμοποιήθηκε 6βαθμη κλίμακα με χαρακτηρισμούς «Πολύ Κακή» μέχρι «Άριστη».

Πηγές

Αξιοποιήθηκε το περιεχόμενο των παρακάτω ιστότοπων:

Οι εικόνες έχουν ανασυρθεί από τους παρακάτω ιστότοπους:

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s